News Item: Adolescenţii şi cultura digitată
(Category: Misc)
Posted by victorg
18 Nov 2015 - 19:37


În data de 12 noiembrie 2015, la Colegiul Naţional „Spiru Haret” a avut loc o activitatea de diseminare a rezultatelor cercetării "Adolescenţii şi cultura digitală", cu sprijinul dr. Roxana Cuciumeanu, lector la Departamentul de Sociologie, Facultatea de Ştiinţe Politice, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative (S.N.S.P.A.), care a prezentat elevilor claselor a 12-a şi a 11-a, profil uman, cele mai importante concluzii care s-au desprins privind comportamentele cotidiene ale adolescenţilor, precum şi oportunităţile deschise de studiul sociologiei la nivel universitar pentru planul de carieră a unui tânăr.



Investigaţia sociologică realizată de facultatea amintită s-a desfăşurat în perioada mai-iunie 2015, cu sprijinul profesorilor catedrelor disciplinelor socio-umane, incluzând elevi din patru licee teoretice bucureştene: Colegiul Naţional „I. L. Caragiale”, Colegiul Naţional „Ion Creangă”, Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” şi Colegiul Naţional „Spiru Haret”.
Curiozitatea elevilor a fost îndreptăţită de faptul că o parte dintre ei au participat la cercetare, răspunzând chestionarelor şi în focus grupul organizat în liceu în anul şcolar trecut.
În jurul unora dintre răspunsurile la întrebări legate de consumul privat (Ce gen de muzică îţi place cel mai mult? Ce gen de filme îţi place cel mai mult? Ce gen de literatură îţi place cel mai mult?) s-au creat dezbateri aprinse. Părinţii şi dascălii pot afla cu acest prilej că adolescenţii ascută, mai cu seamă, rock şi pop, că vizionează, mai ales, comedii, văd preponderent filme americane, citesc, îndeosebi, proză.
În legătură cu utilizarea computerului, a internetului, a diferitelor reţele de socializare cei mai mulţi dintre elevi au exprimat puncte de vedere convergente. Cei mai mulţi, 81,4% dintre respondenţi, declară că utilizează internetul peste 3 ore zilnic. Cei mai mulţi dintre adolescenţi, (procente peste 90%) au conturi pe diferite reţele de socializare.
O întrebare la care răspunsurile date de către elevi o să constituie subiecte de interes pentru profesori a fost: „Cum e viaţa de zi cu zi în liceul tău? Elevii au avut de ales un singur răspuns: 1. Interesantă, 2. Provocatoare, 3. Stresantă, 4. Plictisitoare, 5. Obositoare, 6. Relaxantă, 7. Altfel. Cum?”.
În opinia adolescenţilor, succesul educaţional al elevului este datorat în bună măsură
(84%) muncii pe care o depune, apoi, o contribuţie semnificativă (44%) este adusă prin aportului profesorilor, pentru ca educaţia părinţilor (25%) şi mediul de provenienţă (22%) să completeze tabloul.
Activitatea de diseminare a rezultatelor cercetării a avut rolul de a-i familiariza pe elevi cu unul dintre modurile de a practica sociologia.

Dr. Cristina Ştefan
Colegiul Naţional Spiru Haret - Bucureşti



This news item is from Ştiinţe socio-umane - Bucureşti
( http://www.socio-umane.ro/news.php?extend.114 )